نشریه مکاره

نشر تجارب در شاهراه جهانی

نشریه مکاره

نشر تجارب در شاهراه جهانی

نشریه مکاره
مکاره، بازاری است که هر از گاه برای مدتی کوتاه برپا می شود و فروشندگان و خریداران گوناگون از نقاط مختلف یک یا چند کشور برای معامله در آن گرد هم می آیند. این گونه بازارها در قرون گذشته تا قبل از عمومیت یافتن وسایل حمل و نقل جدید هنگام برگزاری مراسم مذهبی و جشن ها بر سر مهمترین گذرگاه ها تشکیل می شد. امروزه نمایشگاه های بین المللی جایگزین آنها شده اند.
واژه مکاره در زبان فارسی از نام قدیس ماکاریف (Saint Makariev)، که در روسیه تزاری بر بازار موسمی پر رونقی گذاشته شده بود، گرفته شده.
در گذشته اینگونه بازارها در ایران بسیار برپا می شد، لیکن امروزه بازارهای موقت در مراسم قالیشویان مشهد اردهال (کاشان)، جشن قره کلیسا، مراسم زرتشتیان و یا شاید بازارهای هفتگی را می توان باقیمانده این سنت کهن دانست.
برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی رشد
نویسندگان
کلمات کلیدی
آخرین نظرات
جمعه, ۱۹ آبان ۱۳۹۱، ۱۱:۱۷ ب.ظ

شاهکار!

تو شاهکار خالقی، تحقیر را باور نکن / بر روی بوم زندگی هر چیز میخواهی بکش، زیبا و زشتش پای توست، تقدیر را باور نکن / تصویر اگر زیبا نبود نقاش خوبی نیستی، از نو دوباره رسم کن، تصویر را باور نکن / خالق تو را شاد آفرید، آزاد آزاد آفرید، پرواز کن تا آرزو، زنجیز را باور نکن
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۰۸/۱۹
makareh.blog.ir

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی